Khamis, 2 Jun 2011

nak LETAK HANDPHONE atas meja pun SEGAN la nii

Perkembangan teknologi la ni begitu pantas. Sepantas duit gaji yang mengalir dari poket.

Komputer, handphone, kamera. Hmmm.. apa lagi?
Tu tak termasuk segala mak nenek gajet-gajet.

Kalau hari ini kita berbangga membeli satu produk diatas yang kununnya the latest one, esok lusa
dah ada yang lebih canggih-manggih.

Gitulah.

Takdan nak ligan.

Dan... aku tak pernah pun ligan. Tak pernah waima sekali. Never.

Tapi aku ada kengkawan yang prihatin benda-benda 'the latest one' ni.

Bila ada perjumpaan bulanan 'mengetehtarik' diluar akan ada yang menayangkannya,
terutamanya handphone dan yang seangkatan dengannya.
Kalau hp yang pertama dulu tak jatuh
dalam jamban, mau gua pakai lagi.

Masing-masing pakat letak diatas meja.

Prap! Prap! Prap! Prapp!

Aku pun letak jugak. Tapi lepas tu pelan-pelan
tarik masuk poket.

Segan daaa.

Depa punya handphone... humang aii.... ngeri gua tengok.
Nak sambar tak mampu.

Belum masuk bab nada dering lagi. Peh.

Tak kisahle depa nak pakai yang gempaq punya.

Gua setia dengan hp lama yang nombor pun dah kelabumalami.

Yang penting dengan hp gua yang sudah pupus
dikedai-kedai hp ni, gua
dapat berbalas sms ngan kengkawan pun cukup.

Dapat tipon emak gua kat kampung pun alhamdulillah.
Bini dan anak gua dapat contact gua suruh beli beras dan susu, syukur tu.

Tapi yang paling penting, dengan hp gua yang buruk ni... gua dapat sms boss gua kat pejabat....

'Boss... saya MC arini'
..... atau.....
'Boss, saya E.L arini'






2 ulasan:

...angin barat gambar solo...