Rabu, 28 November 2012

HARIMAU MALAYA ke KUCIN' SIAM?.....1







KARIKATUR diatas ditenyeh oleh
sahabat gua, MIKI m.s.

Idea ni timbul sewaktu kami minum tengah hari
disebuah restoran dua suku bintang dipinggir bandar Kajang sehari selepas
Rimau Malaya ditokak Kodomo LionKingKong.

  Idea aku. Katun Miki.

Ianya melambangkan kekecewaan
peminat bolasepak seluruh Malaya.  

Memangle adat permainan ada menang, kalah dan seri.
Tapi kalau nampak main-main sewaktu bermain,
memang bukan main le angin peminat.

Yang membayar masuk distadium, 
yang bersidai diwarung menonton siaran langsung
dan yang melopong depan TV berkain sarung.
Dah kena tiga kosong... mesti berbuluuuu.


Bila gawang dibolosi, bukan penjaga gol yang harus dimarahi.
Defender pun tumpang sekaki...
Striker yang tak menjadi pun kena sebaldi....

Coach?
'Chittt... lain saya ajar, lain itu tambi-tambi bikin dalam padang'

Pembesar-pembesar persatuan bola?
'Oi relek la korang, dulupun first game kita kena balun ngan Indon'.
At last... siapa juara? Kita. Harimau Malaya'.

Kartun ni sepatutnya disiarkan dalam akhbar
Utusan Malaysia kelmarin (Selasa 27 Nov. 2012)

Memandangkan semua page telah
dirampas oleh berita persidangan Agung UMNO
yang sedang berlangsung la ni, maka
kartun tersebut duduk diam-diam dalam server.
Simpanpun... basi.

Jadi... aku amik tanpa kebenaran Miki
dan siarkan disini. Relekla Miki.

Kalau takde perhimpunan Agong Umno pun,
aku rasa 50-50 peluang kartun diatas nak disiarkan.
'Abang' hang tu rasanya tak kasi can punya...

REJECTTTTTTTTTTTT.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

...angin barat gambar solo...